Prawa autorskie w działalności instytucji kultury. Kwestie techniczne, licencje i zasady udostępniania treści

imagosilesia.pl Szkoleniaimago_foundation_logo_projekt_na_ciemne_tlo_samo_i_50x50

Prawa autorskie w działalności instytucji kultury to szkolenie przygotowane dla zespołów pracowników odpowiedzialnych za promocję w samorządowych i wojewódzkich placówkach kulturalnych – kinach, teatrach, domach kultury i muzeach.

W pracy każdej instytucji kultury i operatora kultury niezwykle ważnym elementem jest odpowiednia polityka dotycząca praw autorskich. W praktyce, w polskich realiach często polega to na unikaniu udostępniania treści kultury, po to by uniknąć jakichkolwiek konsekwencji wynikających z naruszenia praw autorskich, to bardzo zła taktyka. Powodem, dla którego okazuje się ona tak częstą jest brak wykwalifikowanej kadry pracowników posiadającej wiedzę na temat praw autorskich. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jakich dokumentach prawnych należy szukać rozwiązań dotyczących praw autorskich, zdobędą wiedzę na temat gotowych rozwiązań licencyjnych wykorzystywanych w publikowaniu treści kultury, zostaną zapoznani z polityka dotyczącą praw autorskich jaką stosują sieci społecznościowe oraz dostawcy usług internetowych polegających na publikowaniu treści kultury. Uczestnicy zostaną zaznajomieni z zasadami podpisywania umów z twórcami i właścicielami praw autorskich na podstawie licencji z grupy Creative Commons.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE:

Szkolenie zostało przygotowane dla zespołów pracowników odpowiedzialnych za promocję w samorządowych i wojewódzkich placówkach kulturalnych – kinach, teatrach, domach kultury i muzeach.

PODCZAS SZKOLENIA UCZESTNICY ZDOBĘDĄ KONKRETNE UMIEJĘTNOŚCI:

– uczestnicy szkolenia poznają technikę budowy oferty sponsorskiej przygotowanej dla firmy zewnętrznej w zgodzie z zasadami współpracy pomiędzy sektorem biznesu a sektorem publicznym oraz oczekiwaniami sponsorów
– uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób dokonać prezentacji oferty sponsorskiej dotyczącej konkretnego projektu przed radą nadzorczą potencjalnego sponsora
– uczestnicy zostaną zapoznani z dostepnymi funduszami i programami finansowania zarówno programami państwowymi, fundacyjnymi oraz programami opartymi o środki europejskie

CZAS TRWANIA SZKOLENIA:

1 DZIEŃ SZKOLENIOWY (8 GODZIN ZAJĘĆ TEORETYCZNO-PRAKTYCZNYCH). Szkolenie zakończy się wydaniem certyfikatów ukończenia szkolenia.

projekty fundacji

g3086_500_na_str_imagosilesiaapk_logo_200x120      
Top